petak, 1. kolovoza 2014.

Tri majice


Ovaj put nije me progonilo "prokletstvo treće stvari" (o kojem sam pisala u prošlom postu sa suknjama), ali sam zato potpuno uprskala četvrtu i naravno opet sam jedno jutro bila prva mušterija u prodavnici materijala (mislim da me prodavačica zapamtila već). Četvrta je takođe trebala biti majica, ali kako stvari stoje neće još zadugo, jer sam odlučila da na jedno deset-petnaest dana ostavim mašinu i konačno obučem pronosam sve ove stvari koje sam sašila. Mislim, što sam se onako raspisala nadugačko i naširoko o inventuri garderobe, ako ne obučem nešto od ovih stvarčica? Pa ja!

Ove tri majice su osnovne, da osnovnije ne mogu biti. Naravno, takve mi uvijek trebaju i naravno takvih nikada nema nigdje da se kupe. Barem ne tih osnovnih kakve ja zamišljam u svojoj glavi. Sreća pa se u prodavnicama materijala ne osjećam kao slon u staklarskoj radnji kako se obično osjećam u prodavnicama odjeće. I sreća pa se za male pare mogu naći deset puta kvalitetniji materijali nego oni od kojih su napravljene majice u radnjama u kojima ja mogu da priuštim da kupujem majice. Pa kad već nisam imala majice, imala sam materijale od kojih ću ih sašiti!

Za prve dvije majice izabrala sam kroj sa kimono rukavima, kakav se može vrlo lako iskopirati ako u ormaru već postoji neka takva majica. Ja ih imam nekoliko i uglavnom ih kopiram tako da dobro poravnam materijal od kojeg ću krojiti, na njega stavim postojeću majicu i prema njoj režem, ostavljajući otprilike 1-1,5 cm za šavove. Izrez podešavam na sebi, već prema tome kako mi odgovara. E, upravo tako sam i zeznula majicu br.4 - podešavajući izrez na sebi - pa vam ipak ne bih savjetovala da vi radite isto, nego evo vam nekih besplatnih krojeva za razne majice (uključujući i majicu sa kimono rukavima) pa radije krojite uz pomoć njih. 

10 besplatnih krojeva za majice


Iako su majice obične mali detalji na njima čine ih za mene posebnim.

To su detalji kao ova mašnica na prvoj crnoj majici i mekana satenska traka oko vratnog izreza na drugoj.



Kod treće sam na početku bila malo obeshrabrena, jer mi se učinilo da izbor materijala nije baš najbolji za majicu sa ovakvim izrezom:


Koristila sam baš ovakav kroj kao na slici, a to je kroj iz Burde 03/2013, koji se može naći na Burdastyle sajtu, ako nemate tu Burdu.

Dakle, kad sam skrojila majicu pomislila sam da je ipak trebalo da je krojim od materijala koji mekše pada baš zbog ovog izreza.  Materijal koji sam ja koristila je pamučni triko, sa minimumom elastina - otprilike onakav od kakvog se prave obične muške T-majice. Ali odlučila sam da ne odustanem, jer je materijal ipak dovoljno rastezljiv da se majica može lako obući, a da se ne isteže oko izreza za ruke, jer nema rukava. Nisam se pokajala i majica je ispala sasvim ok, uključujući i ovaj izrez koji ne strši i nekako se lijepo "složi" kada je obučem.

Ovo je jako dobar kroj i za jednostavnu haljinu - samo treba produžiti do željene dužine. Na primjer, haljina do koljena stegnuta u struku kaišem kontrastne boje izgledala bi skroz šik. Već sam je zamislila: tamnoplava sa crvenim kaišem. Da je stavim na spisak?

Potrudila sam se oko izrade, pa sam tako unutrašnje šavove obradila francuskim šavom. Za porub sam prvi put u životu upotrijebila duplu iglu (ovdje sam samo stavila link za one koji ne znaju šta je šivanje duplom iglom, a ja sam koristila uputstva iz priručnika za svoju mašinu). Trebalo mi je nešto vremena za probu na komadićima krpica. Sve u svemu nije loše ispalo za prvi put i mislim da ću duplu iglu koristiti nekada ponovo.


Poslije odmora čekaju nas još neke stvari u stanu koje treba završiti i za koje ćemo trebati izdvojiti novac, a nakon toga nadam se da ću konačno kupiti krojačku lutku koju već godinama želim i o kojoj stalno pričam. Da ne skačem i ne jaučem kad se ubodem pribadačama dok isprobavam odjeću na sebi, a i zbog fotki koje su svakako bolje kada imaš jedan takav pomoćni rekvizit.


8 komentari:

  1. jednostavno a opet lijepo i elegantno za sve dane... super si ti to uradila
    pozz

    OdgovoriIzbriši
  2. tamnoplava sa crvenim kaišom - ako budeš to radila, sašij uduplo, i za mene ;)
    majce su odlične!

    OdgovoriIzbriši
  3. Uf kako si lepo sašila tu satensku traku.Jle to paspul traka?A šivenje duplom iglom je ekstra.A treba imati sve te stopice.A lutke sam gledala jer bi mi to dalo baš kreativni zamah jer možeš na licu mesta izvoditi i isprobavati ideje.Al moja želja bi bila ona lutka što se može podešavati veličina.Čula sam da se mogu nabaviti u Austriji na buvljaku za nevelike pare ako ima ko da ih donese.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve super , ali ova prva je BAŠ PO MOM :) Udobna,prostrana,jednostavna i jedan mali detalj koji puuuuno znači !!! TOČKICE!!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Klaudija, hvala ti :)

    Ana, da znas da cu je napraviti, samo da nadjem dobar materijal :)

    Cale, ja se uvijek iznenadim kako su povoljne te lutke kad vidim u burdi reklamu. Kod nas nema da se kupi, ali se moze naruciti preko bagat radnje. Cijene su od 90 do 150 km odnosno 45 do 75 eura. Vidjecu sta cu, ali stvarno toliko vise pricam o toj lutki da sam dosadila sebi samoj i da sam manje para trosila na gluposti do sad bih i dvije vec kupila.

    Sonaj, hvala. I meni je crna najdraza. Sto se tice prostranosti ne vidi se dobro na slici, ali nind siroka. Otprilike prati linije tijela, ali nije pripijena uz tijelo...onako bas taman.

    OdgovoriIzbriši
  6. Majica nikad dosta....hvala na linkovima.
    I ja sam otkrila "duplu iglu" tek prosle godine i sad je koristim maximalno.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ponovicu se-ti kad nesto odradis to je majstorski! I ovaj put je dokaz. Sve mi se majice zaista svidjaju i ti basic komadi uvek su potrebni. I ja sam sila neke i tacno, kad postanes preambiciozna jer ti super ide sivenje, ta zadnja stvar obicno pravi problem. To se i meni desavalo ali ja, ako me ne zaboli glava od tog problema, tvrdoglavo i strpljivo nastavljam. U protivnom, ostavljam za kasnije (sutra, sledece nedelje, meseca, godine...) jer sam naucila lekciju da ne vredi nesto silom ili ako ti nije dan i jer necu da me grize savest zato sto nisam zavrsila. Pa sta? Zavrsicu kad se negde na nebu poklope kockice i daju mi energije za to.

    OdgovoriIzbriši
  8. dobra si ti onda ako tvrdoglavo i strppljivo nastavljaš. ja se odmah obeshrabrim i sva sam u fazonu: e jesi glupa/nesposobna/pojma nemaš.
    i zbog toga rijetko kada popravljam nešto ako upropastim. loša mi je to osobina baš.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.