četvrtak, 21. kolovoza 2014.

Renoviranje stolića, dio I: Sredstvo za skidanje boje sa drveta




Kod kuće sada imamo nekoliko komada starog namještaja koji je ostao od muževe bake. Većina tog namještaja je u hodniku (stolić, ormarić za cipele, sto, dvije fotelje, vješalica za kapute), jedna fotelja i tabure u dnevnoj sobi i kredenac i polica u kuhinji. Nešto smo planirali renovirati sami, a nešto dati majstoru. Majstor je već renovirao fotelju i tabure, a mi se sada bavimo presvlačenjem taburea i krojenjem spužvi i mebl-štofa za jastuke za fotelju. Trebaće nam vremena da to završimo, a kada bude gotovo pokazaću vam kako je ispalo.

Ovaj stolić iz hodnika odlučili smo renovirati sami. Ne vidi se na slici, ali prilično je oštećen i na više mjesta mu je potrebno kitanje i ravnanje površine, ali prije svega toga trebalo je skinuti boju.

Jedan od načina skidanja boje je šmirglanje; najjednostavniji način naravno, ali u ovom slučaju neprimjenjiv, jer je stolić prefarban sa nekoliko slojeva boje u nekoliko različitih vremenskih perioda (poslije se ispostavilo da su to četiri sloja). E tu bi bilo šmirglanja i šmirglanja! 
Drugi način je skidanje let lampom ili fenom za skidanje boje. Nemamo ih i nije nam bilo u planu da ih kupimo.
Ostao je treći način - skidanje boje uz pomoć kiseline/sredstva za skidanje boje sa drveta.




To sredstvo jedva nađosmo. Gdje god smo pitali nema. Na kraju smo ga našli u prodavnici boja i lakova u prizemlju Željinog stadiona na Grbavici (za one koji su u Sarajevu i okolini, a zanima ih gdje mogu naći). Prodaje se u pakovanjima od 750 ml i 1,5 l, a cijena je 7 i 12 KM (ili 7,5 i 12, 5, ne znam sad tačno zaboravila sam, ali uglavnom nije više od toga). 

Pošto ja volim ovakve poslove uzela sam na sebe da obavim guljenje boje sa stolića. 

Uputstvo je jednostavno:  četkom premazati površinu sredstvom, ostaviti 10-20 minuta da djeluje, a nakon toga špahtlom sastrugati boju.

Evo ovako izgleda gornja površina stolića prvi put premazana, u različitim vremenskim intervalima.



Nakon što je sredstvo djelovalo pristupila sam struganju boje. To je išlo veoma lako i zapravo je zabavno (barem meni, rekla sam već da volim ovakve poslove). Sastrugana boja je suha i ne lijepi se. Sve što padne na pod poslije se jednostavno može počistiti metlom, ali je ipak dobro postaviti novine ili nešto slično, jer se poneki komadići boje ipak mogu zalijepiti za pod. Ali ni to nije strašno, jer se veoma lako sastružu špahtlom.

Ovako izgleda skidanje prvog sloja boje.




Nakon toga premazala sam površinu ponovo, ponovila proces i tako sve dok nisam skinula sve slojeve, do drveta. I skidanje tih ostalih slojeva išlo je brzo i bez zapinjanja.




Evo, ovako izgleda kada se sva boja skine.





Probala sam ja skinem i ove zaostatke boje, ali kada sredstvo dođe u dodir sa golim drvetom nekako ga raskvasi i omekša tako da se drvo vrlo lako ošteti prilikom struganja špahtlom. Tako sam na nekoliko mjesta oštetila noge i rubove stola; samo mi je špahtla krenula u drvo kao nož u puter. Stoga savjetujem da se boja skine koliko može da se ne ošteti drvo, a poslije je lako šmirglati ostatak. Tako ću i ja uraditi.

Na uputstvu piše da nakon skidanja boje drvo treba prebrisati razređivačem ili oprati vrućom vodom, radi uklanjanja voska koji se nalazi u sredstvu.

Ako nema puno slojeva boje onda ovaj proces ne bi trebao trajati dugo. Kod mene je kao što sam već rekla bilo četiri sloja, pa je trebalo više vremena. Radila sam nekoliko dana, svaki dan po dva -tri sata, zbog prekida koje treba napraviti dok čekaš da sredstvo djeluje.

Nakon ovoga slijedi dalji rad na stoliću, a to ću vam pokazati u nekoj narednoj prilici.

I za kraj savjet: Pazite kako prvi put otvarate limenku sa sredstvom, jer može da prsne i pošprica vas. Dok radite zaštitite se odgovarajućom odjećom i obućom. U pitanju je agresivno nagrizajuća kiselina. Ako kapne na kožu odmah isperite vodom (a mislim stvarno...toliko peče da ćete i sami odmah potrčati da isperete vodom, bez da vam iko to kaže)

Naravno da sam ja otvorila konzervu ležerno kao da otvaram konzervu pive i naravno da sam bila odgovarajuće obučena u japanke, šorc, majicu bez rukava. I naravno da sam trčkarala svaki čas da se saperem vodom po rukama, nogama, ramenima, vratu. I naravno da mi nije palo na pamet da se presvučem u nešto odgovarajuće. Jesam li ja glupa ili šta?

E da - za skidanje četiri sloja boja potrošila sam oko 1 l sredstva.

16 komentari:

  1. I-JAO!! Japanke i bretele :)) Ja sam vlasnik milion sitnih ljupkih modrica u bojama duge..i nikako pamet u glavu :)) Apopo skidanja kiselinom - moj je stlic bio oblepljen onim kakosezove materijalom za topli pod ili nesto slicno :))
    Bas me zanima kako ce izgledati na kraju i jedva cekam! Mnogo volim ove kucne carolije..
    BTW ako negde nagazis na ideju kako sakriti kablove, budi ljubazna pa je podeli..poludecu vise..

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisam ni znala da postoji kiselina za skidanje farbe! Ne znaš koliko je ovo dragocena informacija za mene!! :) I jedva čekam da vidim kako će sto izgledati na kraju! Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. pepeljugo, a da vidiš mene, k'o sa fronta da sam došla. eto kad mi je muž rekao neki dan: pripazi malo bona, eto puna si rana i modrica :)
    sad sam išla na google da vidim kakav je to materijal za topli pod...vidim linoleum, guma...pa je l' bila gnjavaža za skinuti?

    marijana, eto drago mi je da sam pomogla sa ovom informacijom :)
    a stolić će biti isti, bijeli, samo mat.

    OdgovoriIzbriši
  4. Nece na "Odgovori" :)
    Nesto izmedju linoleuma i tanjeg laminata. Nit' se smirgla nit se odlepljuje..uzas :) Rucno obusila najkrupnijom smirglom pa 2 sloja baze..nikad vise..

    OdgovoriIzbriši
  5. ma ja, neće, takav templejt.
    e vala si se izgnjavila, nisam ni znala da se to može ručno šmirglom skinuti.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mislila sam da hoćeš sačuvati originalnu boju drveta kada si skidala farbu.NIsi morala.Mogla si samo uraditi sa Chalk bojom.Imaš u mojim postovima kako.Sve boji.Ništa ne moraš da skidaš.Disperzija i gips.Bar tri sloja u suprotnom smeru.Ameri posle stavljaku vosak za drvo a ja sam jedam sloj laka.I ekstra je.Tako sam radila kupatilsku komodu,staru komodu za cipele .A omaš i masnu farbu na vodenoj bazi koja se brzo suši.Treba samo malo išmirglati površinu da ne bude glatka.Tako sam radila onu klupu sa dekupaž ručkama.I ekstra je.Ja sam sa tim sredstvom skidala farbu sa starih prozora i znam kako je te kiselina grozna.I kako peku ruke kad isprska.

    OdgovoriIzbriši
  7. e cale znam, gledala sam na tvom blogu tutoriale za chalk boju i spasila sam ih na disk da imam :)
    hvala ti na savjetu, probaću na drugim stvarima.
    ovdje ima dosta udubljenja i oštećenja koje treba prekitati i zato smo se odlučili za skidanje boje.
    ali nije bila gnjavaža, jedino to što sam se isprskala, ali neko oprezniji i manje brzoplet mislim da bi prošao bez toga. nije to velika površina i kada ne žuriš mislim da nije opasno za raditi.

    OdgovoriIzbriši
  8. Prvi put cujem za ovo. Sta sve nece smisliti, svaka cast. No, nadam se da ipak necu nabasati na komad namestaja koji ima cetiri sloja boje :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Super tutorijal, trebaće sigurno. Hvala

    OdgovoriIzbriši
  10. a može i ovako kao što je napisala cale, pogledajte savjete na njenom blogu.
    meni je ipak drago što sam sastrugala boju do kraja (ipak...četiri sloja, puno je to), pa sada mogu da ga fino ofarbam ispočetka.

    OdgovoriIzbriši
  11. :):) Naravno da si bila u japankama! Tako i ja uvijek imam odgovarajuću zaštitnu opremu! ;) Super ti je ovaj tutorial i to sredstvo je zakon, ja jednostavno mrzim šmirglat! Trenutno sam u farbanju ograde koja je na dnevnom redu od kad smo se uselili, prije farbanja je naravno moram izribati drot četkom! E i to mrzim! Ja bi samo farbala! ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. znači nisam jedina koja se uvijek prije ovih radova adekvatno "zaštiti"? haha
    ne volim ni ja šmirglanje, plus ježim se od njega kao neki ljudi što se naježe od krede kada škripi po tabli.
    sretno sa farbanjem ograde! ne volim ni ja raditi sa čeličnom četkom, a i nekim čudom uvijek samu sebe izgrebem. kad bi me neko pitao kako ne bih znala objasniti

    OdgovoriIzbriši
  13. Ovo su ozbiljni poduhvati, svaka cast! I hvala na komentaru!

    OdgovoriIzbriši
  14. e, za mene i jeste ozbiljni poduhvat s obzirom na to koliko sam vrijedna i poletna ovih dana. eno ga spremljen za farbanje stoji već danima u haustoru, svaki dan kažem: evo sad ću, i onda se samo svalim nazad na kauč.
    biće valjda uskoro.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.